ismerd meg az otthonszenzort!

Ghelp: segítség a mindennapokra Generali ügyfeleknek! Biztosítási szolgáltatásaink mellett megújult asszisztencia-szolgáltatásainkra is számíthatsz a mindennapokban. Ennek keretében veheted igénybe az Otthonszenzor szolgáltatásait is.

generali-ghelp

milyen biztosításod mellé tudod használni ezt a szolgáltatást?

Ezt a szolgáltatást akkor tudod használni, ha te is egyike vagy azon lakossági ügyfeleinknek, akik az alábbi feltételekkel kötötték meg *új Házőrző lakásbiztosításukat 2021. március 1. és 2021. június 15. között, és már megérkezett hozzád az Otthonszenzor.
2021. március 1-től 2021. június 15-ig, vagy a készlet erejéig szóló akciónkban összesen 2100 darab otthonszenzort osztunk ki azoknak a lakossági ügyfeleinknek, akik az alábbi feltételekkel kötötték meg *új Házőrző lakásbiztosításukat:

  • az éves biztosítási díj minimum 50 000 Ft
  • a biztosítás az elektronikus kommunikációra vonatkozó nyilatkozat aláírásával jön létre
  • a szerződéskötés során ügyfelünk megadja elérhetőségi adatai közt a mobilszámát
  • a díjfizetési mód banki átutalás vagy csoportos díjbeszedés
  • negyedéves, féléves vagy éves díjfizetési gyakorisággal kötik, azaz havi fizetési gyakoriság kizárva
  • a szerződés 3 éves tartamengedmény igénybevételével jön létre
  • beérkezik minimum a fizetési ütem szerinti első díjrészlet
  • a teljes körű kockázatviselési fedezet az akció ideje alatt, de legkésőbb 2021. június 15. napjával elindul
  • az ügyfél a Generali által indított telefonhívásban kéri a szenzor postai úton való kiküldését, és elfogadja azt, hogy a vízérzékelő az üzembe helyezés pillanatától folyamatos cellainformációkat közöl a helyzetéről, valamint hozzájárul ahhoz, hogy a Generali Biztosító Zrt. az eszközökkel való elszámolás céljából a személyes adatait (név, lakcím) az Atotal Insurtech Kft. részére átadja.
*Új kötésnek, új lakásbiztosításnak akkor minősül a szerződés, ha lakásbiztosítási ajánlat aláírásakor a szerződőnek/biztosítottnak nincs a Generali Biztosítónál ugyanazon kockázatviselési helyre megkötött lakásbiztosítása, és nincs előzmény lakásbiztosítása sem. Előzmény lakásbiztosításnak minősül az a szerződés, amely az újonnan megkötött lakásbiztosítási szerződés kockázatviselésének a kezdetét 1-150 nappal megelőzően szűnt meg díjfizetés elmaradása miatt, vagy 1-60 nappal megelőzően szűnt meg szerződő általi felmondással.
 

Szenzorodat a Magyar Postán keresztül, csomagként küldjük ki. Ha a címzett nem tudja átvenni a küldeményt, akkor a Posta még egy alkalommal megpróbálja a személyes kézbesítést. Ha ez sem sikerül, 10 napig tudod átvenni a szenzort a helyi postahivatalban. Ha ebben a 10 napban sem veszed át a küldeményt, sajnos elveszted jogosultságodat az ajándékra.

Amennyiben a csomag átvételekor észleled, hogy a csomagolás sérült, kérjük, három napon belül jelezd telefonos ügyfélszolgálatunkon a+36 1 452 3333 telefonszámon.

A szenzor gyors riasztást küld, ha otthonodat víz, tűz, esetleg fagyveszély fenyegeti. A riasztásnak köszönhetően megelőzheted a nagyobb bajt, vagy hamarabb kezdheted meg a kárelhárítást.  

  • Vízérzékelés riasztás: többszöri riasztás, ha a szenzor minimum 1 mm vízréteget érzékel
  • Tűzveszély riasztás: riasztás 3 alkalommal, ha a szenzor 75 C fokot érzékel
  • Fagyveszély riasztás: riasztás, ha az Otthonszenzor 5 C fokot érzékel  

Az Otthonszenzor szolgáltatásait az ingyenes Generali Ügyfélpont alkalmazás segítségével fogod tudni használni. Beüzemelés után a riasztások értesítés formájában jelennek meg okoseszközödön.

Az üzenetre koppintva megnyílik a Generali Ügyfélpont alkalmazás, és megtekintheted a riasztások pontos tartalmát. Az alkalmazáson belül a Ghelp/Otthonszenzor menüpont, Események lenyíló fül alatt a riasztásokat még 72 órán át megtalálhatod.

generali-otthon-szenzor-vizerzekelo
  • A szolgáltatást az Atotal Insuretech Kft. –vel együttműködve  nyújtjuk számodra, ha a 2021. június 15-ig megkötött akciós* lakásbiztosításod díjait mindig időben rendezed, és az nem szűnik meg 2026. június 30-ig. A szolgáltatási idő a szenzor beüzemelésének átvételének időpontjától kezdődik, és  rendeltetésszerű használat* esetén öt évig, de legfeljebb 2026. június 30-ig tart.


    Rendeltetésszerű használatnak tekintjük:


  • ha az eszköz elhelyezéséré a Használati útmutató lenyíló fülben az első pontban foglaltaknak megfelelően történik, azaz a Generali Ügyfélpont alkalmazásban, a státuszüzenetekben a jelerősség folyamatosan „jó” jelet mutat. 
  • a működés során évente összesen 6 óránál nem hosszabb a riasztási időtartam,
  • a Használati útmutató lenyíló fülben a 2. pontban foglaltak szerint kerül üzemeletetésre,
  • illetve az eszközt semmiféle külső fizikai sérülés nem éri.


    Az ettől eltérő alkalmazás az Otthonszenzorban lévő elem élettartamát csökkentheti, illetve az Otthonszenzor működését negatívan befolyásolhatja, így az 5 éves működési időszak a felhasználás jellegétől függően változhat.

  • Fontos tudnod, hogy ha lakásbiztosításod megszűnik, az Otthonszenzor szolgáltatásait sem tudod használni, kivéve, ha 90 napon belül új Generali lakásbiztosítást kötsz. Ebben az esetben az új biztosításodhoz is jár az otthonszenzor szolgáltatás változatlan feltételekkel.
  • Az Otthonszenzor személyes adatot, okoseszköz-cellainformációt nem rögzít, személyes adatot nem továbbít.
  • Az Otthonszenzor által küldött információkat, adatokat a lakásbiztosításodhoz kapcsolódó esetleges káresemény bekövetkezése és kárrendezése során nem vesszük figyelembe. Az Otthonszenzor és a kapcsolódó szolgáltatások csupán ügyféltájékoztatási célt szolgálnak. A cél, hogy minél előbb értesülj róla, ha baj történik, és minél előbb intézkedhess, megelőzhesd vagy csökkenthesd a károkat.

Az Otthonszenzor beépített, a felhasználó által nem cserélhető elemet tartalmaz, amelynek élettartama jelentősen függ attól, hogy milyen gyakran küld riasztást, és milyen jelszint mellett használjuk. Helyes használat és a szenzor lakáson belüli jól kiválasztott elhelyezése esetén az Otthonszenzor 2026. június 30-ig üzemelhet. Az alábbi használati útmutató az Otthonszenzor optimális működtetéséhez nyújt segítséget Neked.

1. Az Otthonszenzor helyes elhelyezése


Az Otthonszenzor sikeres beüzemelése után 48 óránként státuszüzenetet kapsz a mobilodra. Amennyiben a státuszüzenet 5. sorában azt látod, hogy a jelerősség jó, akkor megfelelő az eszköz elhelyezése. Az Otthonszenzort lehetőség szerint a szenzor élettartama alatt végig jó jelerősségű állapotban üzemeltesd olyan helyen, ahol enyhíthet egy lehetséges víz-, fagy- vagy tűzkárt, (például konyha, fürdőszoba, WC, tetőtér, nyaraló).

A mobilalkalmazás szerint nem jó a jelerősség. Mi ilyenkor a teendő?
Ha a Generali Ügyfélpont alkalmazásban, a státuszüzenetben közepes vagy alacsony jelerősséget látsz, akkor az ingatlan egy másik részén javasoljuk elhelyezni a szenzort. Az alacsony vagy közepes jelerősség jelentősen rövidítheti az eszköz élettartamát, és nem biztosítható az 5 éves zavartalan működés. Itt tudhatsz meg több infot a szenzor által használt adatátviteli technológia sajátosságairól: https://www.vodafone.hu/kozep-nagyvallalatok/iot/narrowband

Hova ne tedd az Otthonszenzort

Ahol a Generali Ügyfélpont alkalmazásban mutatott jelerősség közepes vagy alacsony;
olyan helyiségbe, ahol a padlózat nem szilárd burkolatú: a föld nedvesedhet, így áramvezetővé válik, és ezért hamis riasztásokat okozhat, ami jelentősen növeli a téves riasztások számát, és csökkenti az elem élettartamát;
vízaknába: a magas páratartalom, talajvíz és föld-padlózata miatt gyakran adhat téves riasztást.

2. Az Otthonszenzor helyes üzemeltetése 


Beüzemelés és a helyes elhelyezés után tesztnek, téves riasztásoknak ne tegyük ki a szenzort, mert az jelentősen csökkenti az elem élettartamát.

Mi a teendőm, ha az eszköz vizet érzékel?
Elsősorban ellenőrizned kell, hogy mi okozta a riasztást. Ha káresemény történt, akkor azonnal kezd meg a kárelhárítást.  Fontos: az Otthonszenzor optimális élettartama érdekében amennyiben vízkárod volt, a szenzort a lehető leggyorsabban, maximum 6 órán belül el kell távolítanod a vízből. Ezután szárazra törölve, helyezd újra a megfelelő helyre, figyelj rá, hogy a padló vagy felület, ahova elhelyezed a szenzort, száraz legyen.  

Feleslegesen ne tedd ki víz hatásának az Otthonszenzort!
A téves riasztások elkerülése végett ügyelj arra, hogy a napi életviteled mellett ne érintkezzen, vagy ne kerüljön vízbe az Otthonszenzor: például felmosáskor tedd száraz helyre, és csak akkor helyezd vissza, ha már száraz a padló vagy a felület. 

Tartsd tisztán az Otthonszenzort!

Időnként ellenőrizd, hogy az Otthonszenzor érzékelői nem vízkövesek vagy vizesek-e. Ha igen, az Otthonszenzor érzékelőit meg kell tisztítani, illetve szárazra kell törölni. Lehetőleg száraz ronggyal tisztítsd, ne használj vegyszert.

Hibakeresés

Ha nem kaptál az utolsó 50 órában státuszüzenetet, ellenőrizd a Generali Ügyfélpont mobilalkalmazásban az utolsó státuszban található jelerősséget és töltöttségi szintet. 

  • Ha a töltöttségi szint megfelelő, de a jelerősség nem jó, akkor helyezd a lakás egy másik pontjára a szenzort jelen használati utasítás 1. pontjában meghatározottak szerint, és várj 48 órát az újabb státuszüzenetig. Ha ezután sem érkezik státuszüzenet, hívd ügyfélszolgálatunkat, és jelentsd a hibát. 
  • Ha az utolsó státuszüzentben a töltöttségi szint lemerültet jelez, akkor az Otthonszenzorban lemerült az elem, és ezért nem működik az eszköz. Ebben az esetben nem érvényesítheted a garanciát.
  • Ha az az utolsó státuszüzenetben a töltöttségi szint megfelelő volt és a jelerősség is jó volt, hívd ügyfélszolgálatunk, és jelents a hibát. Telefonos ügyfélszolgálat száma: +36 1 452 3333
 
Ha az otthonszenzorod rendeltetésszerű használat elromlik, a csereeszközről a Vodafone Magyarország Zrt. gondoskodik. A garancia időtartama rendeltetésszerű használat esetén 3 év. 

Ebben az esetben hívd telefonos ügyfélszolgáltunkat az alábbi számon, és hivatkozz az otthonszenzor meghibásodására. A telefonos ügyfélszolgálat száma: +36 1 452 3333

Amennyiben munkatársunk telefonon meggyőződik, hogy valóban rendeltetésszerű használat mellett romlott el az eszköz, akkor megadja azt az email címet és módot, ahova bejelentheted az eszköz csere igényedet. A csere logisztikai folyamatát a  Vodafone Magyarország Zrt. bonyolítja futárszolgálaton keresztül.

Amennyiben munkatársunk arról győződik meg telefonon, hogy nem rendeltetésszerű használat mellett romlott el az Otthonszenzor, akkor sajnos nincs lehetőségünk másikat küldeni helyette.
 


Az Otthonszenzor szolgáltatásait az ingyenes Generali ügyfélpont alkalmazás segítségével fogod tudni használni. Beüzemelés után a riasztások értesítés formájában jelennek meg az okoseszközön. A használathoz nincs más dolgod, mint letölteni a Generali ügyfélpont alkalmazást, majd társítani az Otthonszenzort okostelefonoddal, tableteddel vagy okoseszközöddel. Ezután következhet a szenzor beüzemelése.

Az Otthonszenzor társítása okoseszközöddel lépésről lépésre

 

1. Ha már van Generali Ügyfélpont alkalmazás a telefonodon, okoseszközödön elég frissíteni a legújabb verzióra. Ha nincs még Generali Ügyfélpont applikációd, töltsd le!  

 

Mindkét esetben ennek legegyszerűbb módja, ha beolvasod az alábbi QR kódot. Ha Apple készüléked van, engedélyezd az alkalmazás megnyitásakor az értesítések küldését.

generali-ghelp-qr-kod

2. Nyisd meg okoseszközödön a Generali Ügyfélpont alkalmazást. A nyitóképernyőn válaszd a Ghelp menüpontot.

 

3. A következő oldalon kattints az Otthonszenzor menüpontra.

 

4. A Szenzor hozzáadása oldalon nyomj rá a + jellel ellátott mezőre. Ezután automatikusan elindul a kamera, amelynek használatához a felugró ablakban tudsz engedélyt adni. 


5. Amikor elindul a kamera, olvasd be okoseszközöd kamerájával a szenzor alján található QR kódot. 

6. Ha sikeres a kód beolvasása, akkor a következő képernyőn megjelenik a beolvasott sorszám. Ha nem sikerült a beolvasás, gépeld be az Otthonszenzor alján található 9 db számjegyből álló sorszámot. 


7. Az eszköz sorszám megadása után nevezd el az Otthonszenzort. Célszerű az alapján elnevezni a szenzort, hogy hova fogod helyezni, pl. konyha, fürdőszoba stb.. A szenzort csak úgy tudod átnevezni, ha törlöd, és újra társítod az eszközzel a 4. lépéstől kezdve.


8. Ha mindkét mezőt kitöltötted, akkor nyomj a MENTÉS gombra, és ezzel sikeresen társítottad az okoseszközödet a szenzorral.  

A szenzor beüzemelése

 

9. Ha társítottad a szenzort a Generali Ügyfélpont alkalmazással, üzemeld be magát a szenzort is. Helyezd vízbe a szenzort úgy, hogy a szenzor alján, középen található két fém pötty érzékelő belemerüljön a vízbe. 

10. Ezután egy próbariasztás fog érkezni okoseszközödre. Ne vedd ki a szenzort a vízből, amíg meg nem érkezik a riasztás!

11. Ha megérkezett a vízriasztás, vedd ki a szenzort a vízből. Tedd egy olyan helyiségbe a lakásban, ami vízelfolyás szempontjából leginkább veszélyeztetett, például a fürdőszobába, a konyhába vagy a WC-be. Természetesen bármikor áthelyezheted a szenzort máshová.

12. Ragaszd a matricát a szenzorra!

Az otthonszenzort bármikor törölheted az alkalmazásból. Az otthonszenzort korlátlan számú okoseszközhöz társíthatod az 1-8. lépéssekkel, így akár családtagjaid is kaphatnak értesítést. Egy okoeszközhöz maximum 4 szenzor társítható egyidejűleg. 

Amennyiben a regisztráció sikertelen, vagy az üzenetben a jelerősség visszajelzése nem „jó” értéket ad vissza, akkor keress a helyiségben olyan helyet, ahol „jó” a jelerősség. Ha ez nem sikerül, kérjük, végezd el a regisztrációs folyamatot másik vizes helyiségben. Előfordulhat, hogy a te lakhelyeden sajnos még nincs 4G NB-IoT lefedettség.  Ebben az esetben sajnos nem tudod igénybe venni az Otthonszenzor szolgáltatást. A hálózati lefedettséget az alábbi elérési linken tudod ellenőrizni: https://www.vodafone.hu/hasznos-informaciok/lefedettsegi-terkep
Fontos, hogy kiválaszd a térkép beállításon a 4G NB-IoT lefedettséget!
Amennyiben a lefedettségi térkép alapján az elhelyezendő szenzor címén nincs lefedettség, hívd a Generali telefonos ügyfélszolgálatát. A telefonos ügyfélszolgálat száma: +36 1 452 3333
 
Reméljük, te is elégedett leszel az Otthonszenzor szolgáltatásaival!

nézd meg a többi ghelp szolgáltatást is!