Karrierhírek


Fókuszban a munkatársak!

Miben rejlik a sikeres csapatok titka? A közösség erejében. Mi, a Generalinál éppen ezért elhivatott közösséget építünk.  Olvassa el híreinket!


Miben rejlik a sikeres csapatok ereje? A közösség erejében. Ha a célok eléréséhez valamennyien hozzáteszik saját energiájukat, elgondolásaikat, szemléletmódjukat – ez hatalmas energia. Csak akkor tudunk valódi közösségként működni, ha valamennyi munkatársunk jól érzi magát vállalatunknál, ha valamennyien felhatalmazottan végezhetjük munkánkat, amelyért megfelelő elismerésben részesülünk.

A Generali Csoport elhivatott közösségei építésében. 2015-ben lezajlott munkatárs-elhivatottsági felmérésünk során megkérdeztük munkatársainkat, hogyan érzik magukat a Generali kötelékében, mennyire elhivatottak vállalatunk iránt. Fontos iránymutatást kapunk, hogy mely területeken van szükségünk további fejlesztésre, és melyek azok az erősségeink, amelyekre a jövőben is építhetünk. 

Kollégáink válaszai alapján elmondhatjuk, hogy büszkén képviseljük ügyfeleink felé a Generalihoz tartozásunkat. Hiszünk a Generali értékeiben, és hisszük, hogy értéket közvetítünk. Csapatban dolgozva ki tudjuk aknázni az egyes munkatársi szinteken felhalmozódott szaktudást. Itt, a Generali magyar közösségében ezen erősségeinkre alapozhatunk. 
Biztosítónk 2016 és 2017 folyamán olyan közösségi aktivitásokra helyezte a hangsúlyt, amelyek összehozták nemcsak a szűkebb közösségeket, de az egymástól távolabb dolgozó kollégákat is.

Tavasszal felhívásunkra pirosba öltöztettük az ország Generalis munkaállomásait: 260 fotót küldtek be kollégáink. Nyáron együtt szurkoltunk a magyar sportolók sikereiért. Őszi csapatépítő programjaink keretében 104 csapatunk, 1000 munkatársunk vett részt országszerte 52 programunkon - közös bowling, vacsora, szabaduló szobás játék, gokart, és így tovább. A visszajelzésetek alapján a kezdeményezésünk elérte a célját: kollégáink motiváltan, lelkesen vettek részt a programokon, továbbá olyan munkatársak tölthettek el együtt néhány órát, akik a napi munka során ritkán, vagy egyáltalán nem találkoznak egymással.

Mi, a Generalinál nap, mint nap teszünk azért, hogy közösségünket úgy alakítsuk, hogy mindannyian otthon érezzük magunkat a Generali falai között.

2017 tavaszán második alkalommal díjazta a Magyar PR szövetség Employer Branding tagozata a hazai márkaépítés legjobbjait. A nagyvállalatok kategóriájában kiemelkedőnek bizonyult a Generali, így mind a két évben elnyerte az Employer Branding Award – Példaértékű Munkáltatói Márkaépítés –díjat.

Hagyományteremtő céllal hozta létre 2015-ben a Magyar PR Szövetség Employer Branding tagozata az Employer Branding Award-ot, azaz a Példaértékű Munkáltatói Márkaépítés Díját, amelyet az elmúlt két évben azon munkáltatóknak ítélik oda, akik kiemelkedő pályamunkájukkal mutatnak példát a munkaerőpiac többi szereplője számára. A díj egyben a legjobbak hivatalos minősítése, két kategóriában: kis- és középvállalatok (1 – 250 fő); valamint nagyvállalatok (250 fő felett) számára. A beérkezett pályázatokat minden évben szakmai zsűri értékeli.

Generali – Példaértékű Munkáltatói Márka

Munkáltatói márkaépítési projektünk célja, hogy egy olyan identitást alakítsunk ki, amely hiteles és vonzó, növeli a munkavállalói elkötelezettséget, illetve támogatja a tehetséges munkaerő bevonzását, valamint erősíti a Generali márkát. Ehhez olyan külső és belső kommunikációs akciókat, kampányokat valósítottunk meg az elmúlt két évben, mint például a Generali újradefiniált jövőképének, küldetésének és értékeinek adaptálása és átadása, valamint a köztünk a helyed toborzókampány, melynek során saját kollégáink közreműködésével népszerűsítjük az értékesítői munkát és a tanácsadó hivatást. Biztosítónk 2016 és 2017 folyamán pedig még több belső akcióval támogatja azon törekvését, hogy kollégáit, munkatársait továbbra is a középpontban tarthassa, valamint még inkább erősíteni kívánja ügyfélcentrikus és célcsoportra szabott munkáltatói márkakommunikációját.

Az Employer Branding Award 2015 díjnyertes pályázatai – köztük a Generali Biztosító díjazott pályamunkája is - megtekinthető az MPRSZ honlapján.




Új kezdeményezésünk keretében egy rendhagyó munkanap során láttuk vendégül kollégáink gyermekeit a nyári szünidő első napján. A programokat úgy állítottuk össze, hogy a játékos feladatok közben sok fontos dolgot megtanulhassanak a résztvevők, többek között a biztonságos közlekedésről, a helyes játszótéri viselkedésről, a takarékoskodás fontosságáról vagy az álmok megvalósításáról.  

A nyári szünidő első napján igazi gyerektábori hangulatot csempésztünk négy székházépületünk közösségeinek életébe.  „A munkatárs-központúság keretében nagyon fontosnak tartottuk, hogy egy napunk a családjainkról, a gyermekeinkről szóljon, akiknek a Generali ugyanúgy a mindennapjaik része” – mondta el Erdős Mihály, vállalatunk elnök-vezérigazgatója. „Szerettük volna azonban, hogy ne csak a játéké legyen a főszerep, hanem a hivatásunkról is meséljünk a gyerekeknek: arról, hogy ők, a saját környezetükben mit tudnak tenni a biztonságért, és mit teszünk mi magunk itt a dolgozóban nap mint nap azért, hogy az ügyfeleink élete, a környezetünk jobb legyen.” 

A nap lebonyolításában önkéntesként számos kollégánk működött közre, és járult hozzá ahhoz, hogy a programokkal nemcsak a kicsik, de a nagyok napját is színessé, mozgalmassá varázsoltuk – ahogy erről az eseményeket felidéző filmünk is tanúskodik.  

A sikeres vállalatok ereje munkatársaik elhivatottságában rejlik. Nemzetközi cégcsoportunk két éve indította el a munkatárak elhivatottságára vonatkozó felmérést, melyet idén immár második alkalommal bonyolítottunk le.

Világszerte 45 ország 175 Generali vállalatánál közel 63 000 munkatársunk mondta el véleményét a munkahelyünket, munkavégzésünket érintő kérdésekben. Büszkék vagyunk arra, hogy a nemzetközi eredmények alapján 10-ből 8 munkatársunk elhivatott a Generali iránt. A felmérés eredményei azt is megmutatták, hogy a 2015-ös kutatás alapján elindított akciók és programok érzékelhető elmozdulást eredményeztek azokon a területeken, ahol a változás szükségességét a kérdőívet kitöltő kollégák jelezték. A helyi eredmények feldolgozása nálunk, a Generali magyar közösségénél is megkezdődött. Az értékelés alapján az ősz folyamán kialakítjuk azokat a programjainkat, amelyek megvalósításával szeretnénk közösségünket tovább építeni, és a Generalit egy egyszerűbb, okosabb és gyorsabb munkahellyé tenni.


A Generali a Biztonságért Alapítvány elkötelezett a társadalmi szerepvállalás jegyében indított programjai mellett. Kiemelt területeink a gyermek- és ifjúságvédelem, a diák- és szabadidősport, az egészségmegőrzés és a közlekedésbiztonság. Közös sikerünk, hogy működésünket 2016-ban a Magyar Adományozói Fórum is elismerte, a Generali Biztosító és alapítványa a MAF Felelős Támogató Védjegyet kapta meg. A díjat olyan hazai vállalatoknak ítélik, akik valóban felelősen támogatnak társadalmi célokat és tevékenységük objektív szakmai szempontok szerint értékelhető.  Az elismerés két évre szól és büszkék lehetünk, hiszen a Generali a Biztonságért Alapítvány példamutató programjainak létjogosultságát és pozitív hatásait tanúsítja.
Az idén hatodik éve fut a Generali Mosolyvadász Program, melynek keretében évről évre változó programokkal és edukációs projekttel veszünk részt 12 gyermekotthon életében. A pénzügyi támogatáson túl az otthonok lakói tartalmas, érdeklődésüknek megfelelő, hosszú távú, egészségüket megőrizni segítő, oktató és szabadidős programokba kapcsolódhatnak be. A fiatalokat már harmadik éve preventív programba is bevonjuk felvilágosító, oktató és élménypedagógiai módszerekkel, segítve őket abban, hogy új ismereteket szerezhessenek és kibontakoztathassák tehetségüket. 

Az Élményakadémia Közhasznú Egyesület szakértő szervezésében megvalósuló táborok alkalmával a gyermekotthonokban élő lányok és fiúk önismeretét segítjük, valamint az énképük fejlődésére, egyéni jövőképeik kialakulására koncentrálunk. Azt szeretnénk elérni, hogy meg tudják fogalmazni, mik az álmaik, mit akarnak elérni, hogyan bízhatnak másokban és hogyan lehetnek képesek megoldani konfliktushelyzeteiket. A Mosolyvadász program első pillanatától világos volt, hogy nem elégszünk meg azzal, hogy csak pénzzel támogassuk a gyermekotthonokat. Valódi, építő közösséget akartunk teremteni az ezekben élő gyerekek számára, és kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy megszerzett lelki sebeik hosszú távú gyógyulását is segítsük. 

A magyar szabadalmi oltalom alatt álló „Living Road” útfelület előnye, hogy vészfékezés esetén akár 50%-kal csökkenti a féktávolságot, felületi érdességének és színskálájának köszönhetően pedig 70%-kal jobban észlelhetővé teszi a bevont útszakaszokat. Alapítványunk eddig országszerte 26 alkalommal finanszírozta az innovatív technológián alapuló, csúszásgátló burkolattal bevont útszakasz megépítését.
„Az egészség korona az ember fején, de csak a beteg láthatja meg azt”

Alapítványunk nagy figyelmet fordít a prevencióra és támogatja az egészséges életmódra nevelő, szemléletformáló aktivitások megvalósulását. Fontosnak tartjuk felhívni a magyar lakosság figyelmét a megelőzésre, így a preventív szűrővizsgálatok jelentőségére. Ennek érdekében öt éve életre hívtunk egy egészségügyi szűrőbuszt, mely különböző magyarországi rendezvényekre kitelepülve az alábbi szűrővizsgálatok elvégzésére biztosít ingyenesen lehetőséget a résztvevőknek: szemfenék-vizsgálat, melanóma-szűrés, vércukorszint-mérés, vérnyomásmérés, koleszterinszint-mérés és testzsírszázalék-mérés. A program keretében eddig több mint 10.000 szűrést végzett el az egészségügyi szakszemélyzet.
Alapítványunk egyik kiemelt célja a gyógyítási és mentési tevékenység támogatása, az ismeretterjesztés segítése a lakosság körében. Éppen ezért kívánjuk segíteni a laikus közösségeket a készségszintű egészségügyi ismeretszerzésben, erre szakosodott szakmai szervezetek közreműködésével. Az évente meghirdetésre kerülő elsősegély pályázat célja, hogy az elsősegély oktatásban részesülő laikus csoport tagjai vészhelyzetben merjenek cselekedni, tisztában legyenek azzal, hogyan kell segítséget hívni, valamint készségszinten képesek legyenek megkezdeni az elsősegélynyújtást, életmentést.