biztosításokkal kapcsolatos információk és változások

Biztosításokkal kapcsolatos változások a koronavírussal kapcsolatos intézkedések alatt

generali-biztositasok-covid

A kialakult járványügyi helyzetben egyes biztosításaink szolgáltatásai változhatnak.

Az alábbiakban egy helyen megtalálhatja az érintett biztosítások körét, és az életbelépett módosításokat. Összefoglaló anyagunkban néhány biztosításokkal kapcsolatos tévhitet is eloszlatunk. 





„Az életbiztosításom úgysem térít koronavírus fertőzés esetén”, „Most úgysincs szükség balesetbiztosításra.”.
Többek között talán ezek azok a biztosítási tévhitek, amikkel az emberek a legtöbbször találkoznak a jelenlegi vírusidőszakban. Szerencsére azonban ezek mind alaptalanok és nem szabad nekik bedőlni. Az alábbiakban a Generali összeszedte a 6 leggyakoribb koronavírussal kapcsolatos személybiztosítási tévhitet. 


1. Tévhit: A kockázati élet-, baleset-, és egészségbiztosítások nem térítenek a vírussal összefüggésben

Igaz állítás: Számíthatunk a kockázati élet- és egészségbiztosításokra.

A kockázati egészségbiztosításokban szereplő kórházi napi térítés szolgáltatás jár annak az ügyfélnek is, aki koronavírus miatt kerül kórházba.
Keresőképtelenségi kockázatra is fizet a biztosító, ha a biztosított koronavírus fertőzése miatt nem tudja ellátni a munkáját és emiatt táppénzre kerül. 
A kockázati életbiztosítás alapján halál esetén térít a biztosító akkor is, ha a halál oka a koronavírus fertőzés volt.

2. Tévhit: A munkáltatóknak nem érdemes kockázati élet-, baleset-, és egészségbiztosítást kötniük a dolgozóikra

Igaz állítás: Kell a széles körű védelem és az anyagi segítség!

Most még inkább felértékelődik a munkáltatói gondoskodás. Egy kollektív biztosítás betegség és baleset esetén anyagi segítséget jelent a biztosított alkalmazottak részére, legyen szó akár otthoni balesetről vagy a koronavírus miatti megbetegedésről. A Generali Pajzs biztosításnál egyetlen kockázat esetében sincs várakozási idő, így akár meglévő akár új szerződésről van szó, a biztosító koronavírus fertőzés esetén is szolgáltat.

3. Tévhit: A szolgáltatásfinanszírozó egészségbiztosítások nem vehetők igénybe

Igaz állítás: A magánklinikák továbbra is működnek.

Mind az egyéni, mind a csoportos szolgáltatásfinanszírozó egészségbiztosítással rendelkező ügyfelek esetén a biztosítási szerződésben meghatározott szolgáltatások és egészségügyi ellátások mellett 3 extra szolgáltatással élhetnek a Generali ügyfelei: telefonos konzultációs lehetőség a személyes találkozások csökkentése érdekében, számlabefogadás rendjének megváltoztatása és az elszámolási lehetőségek bővítése, valamint egyszeri alkalommal COVID-19 szűrővizsgálat finanszírozása 15.000 Ft összegig utólagosan benyújtott számla ellenében.
Igazolt koronavírus fertőzés esetén az egészségügyi ellátás csak állami intézményben történhet az aktuális járványügyi szabályoknak megfelelően.

4. Tévhit: Egészségügyi dolgozóknak nincs külön biztosításuk koronavírus fertőzés esetére

Igaz állítás: A Generali az egészségügyben dolgozó ügyfelei számára ingyenes biztosítási szolgáltatást nyújt koronavírus fertőzés esetén.

Az egészségügyi dolgozók iránti megbecsülését a Generali 8 hónapra szóló (2020. május 1 – 2020. december 31.) biztosításával is szeretné kifejezni. Ez a biztosítás minden olyan Generali és Genertel ügyfélre vonatkozik, aki igazolható módon a magyar állami egészségügyi rendszerben egészségügyi dolgozóként a koronavírus fertőzött betegek ellátásában tevékenyen részt vesz. Az érintett ügyfeleink részére ez az ingyenes biztosítás automatikusan jár, azaz nem kell igényelni.
Két biztosítási szolgáltatást tartalmaz: Kórházi napi térítést, melynek értéke 10.000 Ft/nap, illetve intenzív ellátás idejére 20.000 Ft/nap, valamint 2.000.000 Ft értékű kockázati életbiztosítást.

5. Tévhit: Most ne köss kockázati biztosítást, úgyis túl hosszú a várakozási idő

Igaz állítás: Érdemes most is új biztosítást kötni, mert szükség lehet megbízható segítségre baleset, betegség vagy halál esetén. 

A kockázati életbiztosítás vonatkozásában alkalmazott 6 hónapos várakozási idő telefonon tett egészségi nyilatkozattal kiváltható.
Egészségbiztosítás megkötése esetén az összegbiztosítási szerződésekre a szokásos 6 hónapos várakozási idő után szolgáltat a Generali akár koronavírusról, akár más típusú betegségről van szó.
Szolgáltatásfinanszírozó egészségbiztosítás esetén a balesetből eredő egészségügyi ellátások várakozási idő nélkül kerülnek megszervezésre, finanszírozásra. Betegség esetén a várakozási idő 3 hónap, de a várakozási idő alatt akut ellátási esetekben a szolgáltatási csomag tartalma szerinti járóbeteg-ellátás, alap labor- és alap diagnosztikai vizsgálatok is megszervezésre, finanszírozásra kerülnek. A Covid-19 szűrési költség elszámolása a várakozási idő alatt is lehetséges.

6. Tévhit: Most nincs szükség balesetbiztosításra

Igaz állítás: Baleset sajnos bármikor történhet. Gyakran általában otthon, a konyhában.

Sokan dolgozunk otthonról, ami a vírus terjedésének lassítása szempontjából nagyon fontos. Ezzel azonban megnövekedhet az otthoni balesetek száma is. A KSH-tól származó információk szerint a háztartási balesetek becsült száma évente eléri a 250.000 esetet. A balesetbiztosítások a vírustól függetlenül térítenek baleset esetén. 
 
Kérjük, az alábbi gombra kattintva olvassa el részletes tájékoztatónkat, melyek a koronavírussal kapcsolatos járványügyi intézkedések ideje alatt esetlegesen felmerülő érdeksérelmekről szólnak. A tájékoztatóban információt talál a munkajog területén bevezetett új jogszabályokról, az otthoni munkavégzéssel, felmondással kapcsolatban, valamint arról, hogy hogyan igényelheti a jogvédelmi szolgáltatást meglévő biztosítás esetén.

részletes információk
Az egészségügyi dolgozók iránti megbecsülésünket szeretnénk kifejezni 8 hónapra szóló (2020.május 1. – 2020. december 31.) biztosításunkkal is. Ez a biztosítás minden olyan ügyfélre vonatkozik, aki igazolható módon a magyar állami egészségügyi rendszerben egészségügyi dolgozóként a koronavírus fertőzött betegek ellátásában tevékenyen részt vesz.

Milyen biztosítási szolgáltatásokat tartalmaz?

  • Kórházi napi térítés koronavírus fertőzés miatt – 10.000 Ft/nap

    Amennyiben igazolható módon a magyar állami egészségügyi rendszerben egészségügyi dolgozóként a koronavírus fertőzött betegek ellátásában tevékenyen részt vesz és koronavírus fertőzés miatt a kórház fertőző betegek részére kijelölt részlegébe kerül, akkor az ott töltött első naptól maximum 14 kórházban töltött napra jár a napi biztosítási összeg.

    Azokra a kórházi fekvőbeteg-ellátási napokra, amelyeken intenzív osztályon történő kórházi ellátás történik 20.000 Ft/nap kórházi napi térítési összeg kerül kifizetésre. (A kórházi napi térítés összege nem adódik hozzá ehhez az összeghez)
  • Kockázati életbiztosítás – 2.000.000 Ft
    Az egészségügyben dolgozó ügyfelünk koronavírus fertőzés miatt bekövetkező halála esetén az örökös(ök) részére kerül kifizetésre ez a biztosítási összeg.

Részletes információk
 
Új, 10 hónapra szóló, egyszeri díjas Pajzs munkáltatói személybiztosításunk anyagi segítséget nyújt munkavállalóinak koronavírus fertőzés esetén. Igényeinek megfelelően 2 szolgáltatási csomag közül választhat.

MILYEN SZOLGÁLTATÁSOKAT TARTALMAZNAK A CSOMAGOK?

  • Kórházi napi térítés koronavírus fertőzés esetén
  • Költségtérítés koronavírus fertőzés esetén

BŐVEBB INFORMÁCIÓ A PAJZS SZOLGÁLTATÁSOKRÓL


Új szolgáltatások

Ügyfeleink védelme érdekében a járványügyi helyzetre való tekintettel szolgáltatási körünket az alábbi kiegészítő szolgáltatásokkal bővítettük a Generali Company Care és Private Care biztosítások esetében. Szolgáltatásaink az összes kínált csomagban elérhetőek.

  • Telefonos konzultációs lehetőség
  • Covid-19 szűréssel kapcsolatos térítés és koronavírussal kapcsolatos tanácsadás
  • Változás a számlabefogadással kapcsolatban járóbeteg ellátás esetén

bővebb INFORMÁCIÓ PRIVATE CARE ÜGYFELEK RÉSZÉRE 

bővebb INFORMÁCIÓ COMPANY CARE ÜGYFELEK RÉSZÉRE

Az Európai Utazási Biztosító honlapján részletesen tájékozódhat a koronavírus helyzettel kapcsolatban életbe lépett változásokról, illetve a MABISZ által összeállított Utasbiztosítási kisokosban is számos felmerülő kérdésére választ találhat.
  
tovább az európai utasbiztosító honlapjára
A koronavírus miatt bevezetett korlátozó intézkedéseknek köszönhetően számos cégnél, legyen az kis, közép vagy nagyvállalat, szünetel, vagy kisebb intenzitással folyik a termelés, megszűnt vagy részleges a szolgáltatás.
Emiatt épületek, telephelyek részlegesen vagy teljesen üresek. Az köztudott, hogy az olyan veszélyek, mint például a tűz, a vandalizmus, a csővezetéktörés megsokszorozódnak, ha az épület üressé válik.

Mindez miért? 


Jellemzően csökken a napi karbantartási tevékenység, kevesebb munkavállaló tartózkodik a telephelyeken, sok esetben nem észlelik azonnal a kár bekövetkeztét, és akár hosszabb idő, napok is eltelhetnek, hogy nem kezdődik meg a kárenyhítés, kárelhárítás.

A cégért felelős tulajdonosként, vezetőként mindezeket figyelembe véve fontos, hogy kiegészítő, megelőző intézkedéseket tegyen, amikor véglegessé válik, hogy az ingatlan üres lesz rövidebb vagy hosszabb időszakra. Az alábbiakban összegyűjtöttünk a nemzetközi szabványoknak is megfelelő néhány gyakorlati tanácsot. 

Kockázatcsökkentő javaslataink útmutatásul kívánnak szolgálni a felügyelet nélkül maradó vagy csökkentett felügyeletű vagyontárgyak megóvására. Felhívjuk azonban a figyelmet, hogy ezek a javaslatok nem helyettesítik a vagyontárgyakra vonatkozó vagyonbiztosítási szerződésben foglalt feltételeket, különösen azokat nem, amelyek a vagyontárgyak megóvására vonatkoznak, minden esetben a biztosítási feltételekben foglaltak az irányadóak.  

Megváltozott körülmények! Védje vagyontárgyait fokozattan!


Vagyonvédelem


  • Intézkedjen a telephely, épület összes külső nyílászárójának ellenőrzéséről, hogy megfelelő-e az állapota és a zárszerkezete megfelelően működik-e, valamint zárják be mindegyiket.  Abban az esetben, ha az épület teljes lezárása mellet döntenek, és ennek megfelelően az épületben egyáltalán nem tartózkodik személyzet, akkor javasoljuk a vészkijáratokat is - amennyiben azt  vonatkozó tűzvédelmi rendelkezések lehetővé teszik - bezárni, hogy ne lehessen bejutni rajtuk. 
  • Ellenőrizzék a telephely, épület bezárásakor az összes behatolási pontot, és az ellenőrzést ismételjék meg, ha lehet napi, de legalább heti rendszerességgel.  A bejárati ajtók mellett ne feledkezzenek meg az ablakok, a tető-kibúvó illetve hő- és füstelvezető nyílások, továbbá a rácsok és kapuk ellenőrzéséről sem.
  • Gondolja át a szabadban tárolt vagyontárgyak védelmét. Amennyiben megvalósítható, vigyék zárt helyre, vagy gondoskodjanak a megfelelő lefedéséről. Javasolt a telephely sötétedés utáni megvilágítása is. A kerítéssel körbevett felügyelet nélküli területek kapuit is zárja be.
  • Tárolják a leállított gépjárművek kulcsait egy meghatározott, lezárt helyen. Ez lehetőséget biztosít arra, hogy a járművekkel gyorsan el lehessen hagyni a területet, ha például egy esetlegesen bekövetkező tűzesetnél a járművek gátolják a tűzoltóság munkáját.
  • Használjanak elektronikai behatolás-jelző rendszert, melynek elemei például kamera rendszer, infrasorompók, nyitásérzékelők, mozgásérzékelők. Javasoljuk a biztosított vagyontárgyak minimális, csapdaszerű térvédelmét, azaz az éles üzemmódú elektronikus jelzőrendszer felügyelje a veszélyeztetett tárgyak minden megközelítési útvonalát. Továbbá javasoljuk a kamerarendszer és az elektronikus jelzőrendszer vagyonvédelmi távfelügyeleti szolgáltatóhoz történő bekötését, amely diszpécserközpontja napi 24 órás üzemeltetésén túl kivonuló szolgálatot is biztosít. 

Tűzvédelem


  • Ellenőrizze, szükség esetén aktualizálja a telephely biztonságával kapcsolatos dokumentumokat pl. a tűzvédelmi szabályzatot.
  • Intézkedjen, hogy ellenőrizzék valamennyi tűzvédelmi célú berendezését – például tűzjelző rendszer, tűzcsapok, hő-és füstelvezetők, - és a sprinkler rendszer teljes körű működő képességét. Törekedjenek a sprinkler rendszer működésben tartására, meggyőződve arról, hogy a sprinkler vízellátó rendszere „automatikus indítás” állapotban legyen. Ha külső hőmérséklet csökkenése miatt fennáll a fagyveszély, úgy gondoskodjanak megfelelő épületfűtésről, amely képes megakadályozni a sprinkler rendszer, oltóvíz-, szociális- és technológia vízhálózat elfagyását. Ha fagyveszély esetén nem kivitelezhető az épület kifűtése, akkor át kell alakítani a sprinklert „hideg-időjárási üzemmódra”.
  • Bizonyosodjon meg róla, hogy nincs az egyik telephelyen sem olyan folyamat (pl. karbantartás) az üzembezárás idején, mely az oltórendszerek hatékonyságát csökkenti.
  • Intézkedjen róla, hogy a szabadtéri tárolási helyeken a tűzcsapok könnyen megközelíthetőek legyenek. Ezért a tűzcsapok környezetét mindig szabadon kell hagyni, megtisztítani a növényzettől és más éghető anyagoktól és a használatukat akadályozó dolgoktól.

Karbantartás


  • Intézkedjen az épület külső felületének és az ahhoz kapcsolódó külső tereknek a karbantartásáról. Javíttassa ki a betörött ablaküvegezéseket, esetleg takarják be falemezzel, továbbá ne feledkezzen meg az ajtók karbantartásáról sem. 
  • A nagy kockázatot jelentő tevékenységeket, mint például az „alkalmi tűzveszélyes tevékenységet” kerüljék el, vagy alacsonyabb kockázatú alternatívákkal helyettesítsék. Ha szükséges az „alkalmi tűzveszélyes tevékenység” végzése, úgy az erre vonatkozó biztonsági előírásokat fokozottan be kell tartani, különös tekintettel az utóellenőrzésre.  

Biztonsági előírások alkalmi tűzveszélyes tevékenység (ATVT) végzése esetén:


a) Az alkalmi tűzveszélyes tevékenységet (ATVT) lehetőleg kerüljük el éghető anyagú szendvics paneles helyiségekben.
b) Írásos szabályzatba foglalt eljárás vonatkozzon az ATVT-re, melyet minden alkalmi tűzveszélyes tevékenység végzésénél kötelezően kell alkalmazni.
c) Az ATVT munkaterületétől 10m távolságon belül nem lehetnek éghető anyagok. Amennyiben ez nem lehetséges, akkor tűzálló anyagú paravánt kell helyezni az ATVT munkaterülete és az éghető anyagok közé.
d) Extra kézi oltókészüléket szükséges tartani az ATVT területén, azaz olyat mely nem része az épület OTSZ szerint számított oltókészülék mennyiségének.
e) Szükséges az ATVT helyszínéről, jellegéről és idejéről előzetesen tájékoztatni a létesítmény tűzvédelemért felelős személyt/szervezetet.
f) Folyamatos megfigyelése szükséges az ATVT területének a munka befejezést követő legalább egy órában.
g) További egy óra elteltével egy helyszíni bejárás során szükséges ismét ellenőrizni a területet.
h) Az ATVT engedélyének egy példányát/másolatát szükséges a telephelyi őrszolgálatnak adni, azért hogy a telephelyi őrjáratok a normál őrjáratoknál megszokottól gyakrabban történjenek  az ATVT által érintett területeken – azaz a munkavégzés és az azzal minden térirányban szomszédos terekben/ helyiségekben/épületszinteken.
i) Egy adott ATVT-re vonatkozó engedély csak egy műszakra terjedjen ki és ne legyen meghosszabbítható – azaz a következő műszakban ugyanarra a munkára is új engedély legyen kiállítva.

Raktározás


  • Javasoljuk, hogy a lehetőségekhez mérten áramtalanítsák a raktárhelyiségeket, valamint minimalizálják az adott területre belépni jogosult dolgozók létszámát. 
  • A készleteket lehetőleg a padozattól minimum 12 cm magasan helyezzék el, a tárolandó anyag sajátosságainak megfelelően.

Munkavállalók


  • Aktualizálja valamennyi kockázatelemzését és a munkavédelmi utasításokat, így például az egyedül - felügyelet nélkül - végzett munkákra vonatkozót, ez vonatkozik a tűzvédelem/tűzmegelőzés terén képzett munkaerőre is, akik tudják, hogy milyen szükséges intézkedéseket kell megtenni egy esetlegesen bekövetkező kár esetén. 
  • Intézkedjen arról, hogy csökkentett létszám esetén a saját munkavállalók és az építés/kivitelezés/szerelés munkát végző „külsős” dolgozók ne kezdjenek olyan új munkafolyamatba, amelyekkel kapcsolatban nem kaptak megfelelő kiképzést, pl. magasban végzett munka, gépek kezelése.

Értékek kezelése


  • A vállalat szempontjából értékes papír vagy digitális hordozón tárolt dokumentumokat – pl. szerződések, tervrajzok - tartsák tűzálló lemezszekrényben, értéktárolóban. 
  • Készítsenek másolatot és azokat egy másik telephelyen, épületben, vagy legalább másik tűzszakaszban tárolják. 

Hulladékkezelés


  • Tartsa ellenőrzése alatt a hulladék képződés mértékét és folyamatát. 
  • Ne tárolja a hulladékgyűjtő konténereket, gyűjtőedényeket, valamint az éghető anyagokat közvetlenül az épület mellett vagy az előtető alatt. 
  • Intézkedjen róla, hogy legyen valamennyi hulladéktartó kiürítve és az épületektől biztonságos távolságra, legalább 10méterre elhelyezve. Amennyiben nem lehetséges a 10méteres szabad távolság biztosítása, akkor zárható fedéllel kell ellátni a hulladéktárolókat. 

Árvíz


  • Amennyiben árvíz által veszélyeztetett területen van a telephely, javasoljuk, hogy ellenőrizze az árvíz kockázatra kidolgozott terv meglétét, illetve azt, hogy van-e olyan felelős személy, aki kiképzett az adott telephelyi árvízvédelmi terv alkalmazására.