Ügyintézéshez szükséges nyomtatványok hitelesítése DÁP applikációban elérhető digitális aláírással magánszemélyek részére

Információk a DÁP applikációval aláírt dokumentumok beküldéséről 

MYGENERALI DÁP BEJELENTKEZÉS

A MyGenerali bejelentkezési felületén elérhető a Digitális Állampolgár (DÁP) applikáción keresztüli azonosítással történő bejelentkezés, így a jövőben ilyen módon is be tudsz lépni MyGeneraliba. Első alkalommal egy egyszerű beállítás szükséges: lépj be a szokásos módon, email címeddel és jelszavaddal, majd az oldal tetején lenyíló menüből válaszd ki a „DÁP bejelentkezés beállítása” lehetőséget, és végezd el a beállítást. Ezután használhatod ezt a bejelentkezési formát is!
Fontos, hogy ez a lehetőség kizárólag magánszemélyek számára érhető el, cégként szerződött ügyfeleink nem léphetnek be DÁP applikáción keresztüli azonosítással.

dap

A DÁP applikáció letöltésével, a DÁP regisztrációval és a digitális aláírás funkció használatával kapcsolatban részletesen tájékozódhatsz az alábbi gombra kattintva. 

 

HOGYAN HASZNÁLHATOM A DÁP APPLIKÁCIÓ DIGITÁLIS ALÁÍRÁS SZOLGÁLTATÁSÁT?



1. A dokumentum kitöltése

  • Válaszd ki és töltsd le a használni kívánt nyomtatványt honlapunkról. 
    Ha az ügyintézést ide kattintva vagy az „Ügyintézés” menü „Szerződéses ügyintézés” almenüjéből indítod el, akkor a szükséges dokumentumokat megtalálod a felületen az adatok megadását és az elintézni kívánt ügy kiválasztását követően. A felületen részletes leírást is találsz az egyes ügytípusokról.
    Egyéb esetben az alábbi oldalakon található nyomtatványokat használhatod: 
    Generali nyomtatványok
    Nyomtatványaink korábbi ERGO ügyfelek számára 
    További nyomtatványaink gépjármű biztosításokhoz
    További nyomtatványaink személybiztosításokhoz
  • Acrobat Reader alkalmazásban nyisd meg a letöltött dokumentumot, majd töltsd ki hiánytalanul elektronikus eszközödön. Fontos, hogy letöltés után ne a böngészőben, hanem az Acrobat Reader alkalmazásban nyisd meg a nyomtatványt.
  • Az elektronikusan kitöltött nyomtatványt mentsd el PDF formátumban. 

2. A dokumentum hitelesítése DÁP applikációban elérhető digitális aláírással  

Az elektronikusan kitöltött nyomtatványt fokozott biztonságú elektronikus aláírással tudod hitelesíteni. Ezt megteheted a DÁP applikációban elérhető digitális aláírással is, amiről részletesen tájékozódhatsz ide kattintva

Mi a teendő, ha két aláíró kell a dokumentumra?

Ha a szerződő nem egyezik meg a biztosítottal, és a nyomtatványon a szerződő aláírása mellett szerepel a biztosított aláírása mező is, akkor kérjük, hogy külön-külön a biztosított és a szerződő is lássa el a dokumentumot aláírással a DÁP applikáción keresztül. Az aláírók ugyanazon az elektronikus dokumentumon megtehetik az aláírást, nem szükséges több példányt letölteni és külön-külön aláírni azokat. Kérjük, hogy az aláírók ugyanazt az aláírási módot válasszák, kerüld a vegyes módszert (pl. az egyik személy kézzel ír alá, a másik DÁP digitális aláírással hitelesít).

3. A dokumentum beküldése ügyfélszolgálatunkra

A hitelesített dokumentumot ide kattintva küldheted el nekünk. Ha már megadtad az adataidat, kiválasztottad az elintézni kívánt ügytípust és letöltötted a szükséges dokumentumot, akkor ugyanitt fel is tudod tölteni a kitöltött, aláírt példányt a „Dokumentumok csatolása” részben.


NEM ELÉG, HA A KINYOMTATOTT DOKUMENTUMOT ALÁÍROM, BEFOTÓZOM ÉS ÚGY BEKÜLDÖM?


Ha kinyomtattad a nyomtatványt vagy nem nyomtatványon fogalmaztad meg a kérésedet, akkor a kézzel aláírt dokumentumot fotózd be jó minőségben vagy szkenneld be. Ebben az esetben nincs szükség digitális aláírásra, tehát a DÁP applikációt nem kell használnod. Az ügyintézés során PDF, JPG vagy JPEG formátumú dokumentumokat tudsz beküldeni.


MILYEN NYOMTATVÁNYOK HITELESÍTÉSÉRE HASZNÁLHATOM A DÁP APPLIKÁCIÓT?


A DÁP applikációban jelenleg csak PDF formátumú dokumentumok aláírására van lehetőséged. Ami pedig a beküldést illeti: bármelyik nyomtatványunkat beküldheted DÁP aláírással ellátva.

Kérjük, hogy nyomtatványainkat minden esetben hiánytalanul töltsd ki a hitelesítés előtt és hitelesítés után már nem módosíts rajta. 

Fontos, hogy minden ügyintézéshez add meg a kapcsolódó szerződésed kötvényszámát.