Tájékoztató az elektronikus számláról

A számlák egyszerű, átlátható rendszerezése, helytakarékos tárolása és a környezettudatosság napjainkban természetes és alapvető igény mind a cégek, mind magánszemélyek esetében.Térjen át Ön is e-számlára!

Az elektronikus számla pontosan ezeket az igényeket szolgálja ki, mindezt úgy, hogy ugyanazokat az adatokat tartalmazza, mint egy papír alapú számla, csak elektronikusan állítja elő a számla kibocsátója és elektronikusan fogadja be a számla befogadója.


HOGYAN VÁLTHAT E-SZÁMLÁRA?


Elektronikus számlázás (e-számla) és elektronikus kommunikáció

A számlák egyszerű, átlátható rendszerezése, helytakarékos tárolása és a környezettudatosság napjainkban természetes és alapvető igény mind a cégek, mind magánszemélyek esetében. Az elektronikus számla pontosan ezeket az igényeket szolgálja ki, mindezt úgy, hogy ugyanazokat az adatokat tartalmazza, mint egy papír alapú számla, csak elektronikusan állítja elő a számla kibocsátója és elektronikusan fogadja be a számla befogadója.

Az elektronikus, azaz emailes kommunikációra való áttéréssel amellett, hogy a számlákat emailben fogja megkapni, arra is lehetősége van, hogy biztosításával kapcsolatos ügyeit postai levelezés helyett emailben intézhesse.
  • Átutalásos vagy csoportos beszedéses díjfizetés esetén: Ha Ön szerződése alapján átutalással vagy csoportos beszedéssel fizet, e-számlát az erre vonatkozó  kitöltött és aláírt nyilatkozat visszaküldésével igényelhet. 

    A nyilatkozatot eljuttathatja hozzánk emailben a generali.hu@generali.com címre csatolt dokumentumként is a postai küldés helyett. 

  • Csekkes díjfizetés esetén: Ha Ön korábban a csekkes díjfizetési módot választotta, és most szeretne e-számlára váltani, akkor az e-számla igényléshez kapcsolódóan a díjfizetést is módosítani kell átutalásra vagy csoportos beszedési megbízásra. Kérjük, hívja ügyfélszogálatunkat a +36 (1) 452 3333-as telefonszámon.

    Kérjük – különösen cégek esetében -, gondolja át az elektronikus számlára váltást, és szükség esetén egyeztessen, van-e lehetőség ilyen típusú számlát befogadni, mivel a visszavonás a kiállított számla sztornózása és a papíralapú új számla kiállítása miatt időigényes lehet. 



Ha Ön a korábbi ERGO Biztosítók ügyfele volt, ez a lehetőség egyelőre nem elérhető az Ön számára.

Kérjük – különösen cégek esetében -, gondolja át az elektronikus számlára váltást, és szükség esetén egyeztessen, van-e lehetőség ilyen típusú számlát befogadni, mivel a visszavonás a kiállított számla sztornózása és a papíralapú új számla kiállítása miatt időigényes lehet. 

Milyen jogi feltételeknek kell megfelelnie a számlának?



Biztosítani kell:

  • Az eredet hitelességét
    A jogszabály értelmében valamilyen technikai eszköz segítségével egyértelműen azonosíthatóvá kell tenni, hogy ki volt a számla kibocsátója, és hogy valóban ő állította-e ki a számlát.
  • Az adattartalom sértetlenségét  
    A számla tartalma nem változhat meg a kibocsátás után. A számlák hitelessége és sértetlensége érdekében Társaságunk minden elektronikus számlát időbélyeggel és fokozott biztonságú elektronikus aláírással lát el, melynek ellenőrzéséhez itt talál útmutatást.
  • Az olvashatóságot
    Olyan formátumban kell előállítani, hogy elolvasható legyen, pl. szöveg fájlban, Excel fájlban, pdf-ként vagy képként. Elektronikus számláinkat pdf formátumban állítjuk elő, amelyben a csatolmányok között xml formátumban is elérhetőek a kötelező tartalmi elemek. 
  • Befogadói hozzájárulást
    Akkor bocsáthatunk ki elektronikus számlát, ha a befogadó, azaz Ön ehhez előzetesen hozzájárult. Előzetes hozzájárulása esetén a számlát az Ön által megadott email címre küldjük el, vagy a számlához elektronikus hozzáférést biztosítunk.

Kérhetek számlamásolatot?



A számlamásolat fogalma elektronikus számla esetén nem létezik, ugyanis az elektronikus számla a törvény szerint csak egyetlen példányban készülhet. Természetesen az elkészült számla digitálisan korlátlan számban sokszorosítható, ezek azonban mind eredeti számlának számítanak. 

Fontos tudnia, hogy az elektronikus számla csak elektronikus formában marad hiteles, kinyomtatva nem használható hiteles dokumentumként.


Megőrzés, tárolás



A számlák megőrzését meghatározott esetekben jogszabály írja elő mind a kibocsátó, mind a befogadó részére. Az elektronikus számlákat csak elektronikus formában, a jogszabály által előírt módon szabad tárolni, mivel csak így őrizhető meg a hitelességük.


MIKOR ÉS MILYEN ÖSSZEGRŐL KAPOM MEG AZ ELSŐ E-SZÁMLÁT?



Az első e-számla a nyilatkozat beérkezése, a nyilvántartási rendszerünkben történő rögzítést követő első díjelőírás után fog előállni. 


HOGYAN VONHATOM VISSZA AZ E-SZÁMLA HOZZÁJÁRULÁSOMAT?



Ha nem szeretne a továbbiakban élni az elektronikus számla lehetőségével, akkor a hozzájárulását visszavonhatja bármelyik ügyfélszolgálatunkon egy visszavonó nyilatkozat kitöltésével, valamint elektronikus úton egy az e-számlához megadott email címéről küldött lemondó levéllel. Az e-számla hozzájárulás visszavonását követően a szerződésén keletkező díjelőírásairól a számla már nem elektronikusan fog előállni.

LETÖLTHETŐ DOKUMENTUMOK

E-számla nyilatkozat

E-számla visszavonó nyilatkozat