Tájékoztató az elektronikus számláról

A számlák egyszerű, átlátható rendszerezése, helytakarékos tárolása és a környezettudatosság napjainkban természetes és alapvető igény mind a cégek, mind magánszemélyek esetében.Térj át te is eszámlára!

Az elektronikus számla ugyanazokat az adatokat tartalmazza, mint egy papír alapú számla, csak elektronikusan állítja elő a számla kibocsátója és elektronikusan fogadja be a számla befogadója.


HOGYAN VÁLTHATsz E-SZÁMLÁRA?

 
Elektronikus számlázás (e-számla) és elektronikus kommunikáció

A számlák egyszerű, átlátható rendszerezése, helytakarékos tárolása és a környezettudatosság napjainkban természetes és alapvető igény mind a cégek, mind magánszemélyek esetében. Az elektronikus számla pontosan ezeket az igényeket szolgálja ki, mindezt úgy, hogy ugyanazokat az adatokat tartalmazza, mint egy papír alapú számla, csak elektronikusan állítja elő a számla kibocsátója és elektronikusan fogadja be a számla befogadója.

Az elektronikus, azaz emailes kommunikációra való áttéréssel

  • az új, elektronikus formátumban kiállított számlákról minden esetben emailben értesítünk. A számlákat a MyGenerali szerződéskezelőben tudod bármikor megtekinteni, letölteni és néhány kattintással akár online befizetni. 
  • biztosításoddal kapcsolatos ügyeit postai levelezés helyett emailben intézheted.

E-számlát az erre vonatkozó   kitöltött és aláírt nyilatkozat visszaküldésével igényelhetsz. A nyilatkozatot eljuttathatod hozzánk emailben a generali.hu@generali.com címre csatolt dokumentumként is a postai küldés helyett. 


Kérjük – különösen cégek esetében -, gondold át az elektronikus számlára váltást, és szükség esetén egyeztess, van-e lehetőség ilyen típusú számlát befogadni, mivel a visszavonás a kiállított számla sztornózása és a papíralapú új számla kiállítása miatt időigényes lehet.   
 
 

Milyen jogi feltételeknek kell megfelelnie a számlának?

 

Biztosítani kell:

  • Az eredet hitelességét
    A jogszabály értelmében valamilyen technikai eszköz segítségével egyértelműen azonosíthatóvá kell tenni, hogy ki volt a számla kibocsátója, és hogy valóban ő állította-e ki a számlát.
  • Az adattartalom sértetlenségét  
    A számla tartalma nem változhat meg a kibocsátás után. A számlák hitelessége és sértetlensége érdekében Társaságunk minden elektronikus számlát időbélyeggel és fokozott biztonságú elektronikus aláírással lát el, melynek ellenőrzéséhez itt talál útmutatást.
  • Az olvashatóságot
    Olyan formátumban kell előállítani, hogy elolvasható legyen, pl. szöveg fájlban, Excel fájlban, pdf-ként vagy képként. Elektronikus számláinkat pdf formátumban állítjuk elő, amelyben a csatolmányok között xml formátumban is elérhetőek a kötelező tartalmi elemek. 
  • Befogadói hozzájárulást
    Akkor bocsáthatunk ki elektronikus számlát, ha a befogadó, azaz Ön ehhez előzetesen hozzájárult. Előzetes hozzájárulása esetén a számlát az Ön által megadott email címre küldjük el, vagy a számlához elektronikus hozzáférést biztosítunk.

Kérhetek számlamásolatot?

 

A számlamásolat fogalma elektronikus számla esetén nem létezik, ugyanis az elektronikus számla a törvény szerint csak egyetlen példányban készülhet. Természetesen az elkészült számla digitálisan korlátlan számban sokszorosítható, ezek azonban mind eredeti számlának számítanak. 

Fontos tudnod, hogy az elektronikus számla csak elektronikus formában marad hiteles, kinyomtatva nem használható hiteles dokumentumként.


Megőrzés, tárolás

 

A számlák megőrzését meghatározott esetekben jogszabály írja elő mind a kibocsátó, mind a befogadó részére. Az elektronikus számlákat csak elektronikus formában, a jogszabály által előírt módon szabad tárolni, mivel csak így őrizhető meg a hitelességük.

 

MIKOR ÉS MILYEN ÖSSZEGRŐL KAPOM MEG AZ ELSŐ E-SZÁMLÁT?


 
Az első e-számla a nyilatkozat beérkezése, a nyilvántartási rendszerünkben történő rögzítést követő első díjelőírás után fog előállni. 
 

HOGYAN VONHATOM VISSZA AZ E-SZÁMLA HOZZÁJÁRULÁSOMAT?

 

Ha nem szeretnél a továbbiakban élni az elektronikus számla lehetőségével, akkor a hozzájárulásodat visszavonhatja bármelyik ügyfélszolgálatunkon egy visszavonó nyilatkozat kitöltésével, valamint elektronikus úton egy az e-számlához megadott email címéről küldött lemondó levéllel. Az e-számla hozzájárulás visszavonását követően a szerződésén keletkező díjelőírásairól a számla már nem elektronikusan fog előállni.
 

LETÖLTHETŐ DOKUMENTUMOK

E-számla nyilatkozat

E-számla visszavonó nyilatkozat